Δημιουργικές Δραστηριότητες Μαθητών-Εκδηλώσεις

Κι επειδή το σχολείο δεν είναι μόνο μαθήματα, οι μαθητές δημιουργούν και συμμετέχουν ενεργητικά σε ποικίλες δραστηριότητες!!! 

Να γράψετε τις εντυπώσεις σας στα σχόλια από τη συμμετοχή σας στις δραστηριότητές μας και να κάνετε προτάσεις με νέες ιδέες που θα θέλατε να υλοποιήσουμε!!!


Σχολικό έτος 2015-2016
Γυμνάσιο Ριζίων Έβρου

Η πρώτη σελίδα της εφημερίδας μας!!!
    

Η πρόσκλησή μας για το θεατρικό και την παράσταση Καραγκιόζη





και να το βίντεο από την παράσταση του Καραγκιόζη! Μπράβο σε όλα τα παιδιά!




Σχολικό έτος 2014-2015
Εσπερινό Γυμνάσιο-ΛΤ Κω

Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος που αναλάβαμε στο Εσπερινό Γυμνάσιο-Λ.Τ. Κω με τίτλο "Κάθε γράμμα της αλφαβήτας και ..... ένας προβληματισμός των νέων" δημιουργήσαμε και το παρακάτω βιντεάκι!!




Επιπλέον 
ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους μαθητές και καθηγητές του Εσπερινού Γυμνασίου-Λ.Τ. Κω!!! Η ταινία μικρού μήκους του σχολείου μας κέρδισε το 2ο βραβείο στον διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους! Οι μαθητές επεξεργάστηκαν το σενάριο, χειρίστηκαν τις κάμερες, έγραψαν το τραγούδι των τίτλων και να το αποτέλεσμα! Γιατί το σχολείο δεν είναι μόνο μαθήματα!

Μπορείτε να  δείτε την ταινία εδώ






Σχολικό έτος 2013-2014
ΕΠΑΛ ΚΩ
Με χαρά παρουσιάζουμε την εκδήλωση των μαθητών του ΕΠΑΛ Κω την ημέρα κατά του Ρατσισμού στην κεντρική πλατεία του νησιού με τίτλο ¨Ενώνουμε τις φωνές μας για να γκρεμίσουμε τα τείχη του ρατσισμού"!!!
Σε αυτή συμμετείχε όχι μόνο το σχολείο μας αλλά με πρωτοβουλία μας έλαβαν μέρος μικροί μαθητές  του δημοτικού παιδικού σταθμού, η χορωδία του 2ου δημοτικού σχολείου Κω, η σχολή χορού ¨Μπαλαρίνες και Όνειρα", μαθητές από άλλα σχολεία της Κω που συμμετείχαν με ποιήματα και ζωγραφικά έργα, καθώς και άλλοι μαθητές από σχολεία όλης της Ελλάδας με κολλάζ, αφίσες και τραγούδια που έγραψαν ειδικά για την εκδήλωσή μας!!!
Είμαστε πολύ περήφανοι για το τελικό αποτέλεσμα!!!

Η αφίσα μας






Μαθητές του ΕΠΑΛ Σερρών έγραψαν αυτό το τραγούδι ειδικά για την εκδήλωσή μας!!!
Ακούστε το τραγούδι 





Από μαθήτρια - δημοσιογράφο του 1ου Γυμνασίου Κω για την εκδήλωση: 
Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2014

"Ενώνουμε τις φωνές μας για να γκρεμίσουμε τα τείχη του ρατσισμού."από το ΕΠΑΛ Κω.

Σήμερα 21 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού, στο νησί μας κάποια παιδιά αποφάσισαν να κινητοποιηθούν, να γεμίσουν το βράδυ μας με ενδιαφέροντα πράγματα, να μας διασκεδάσουν και φυσικά να μας διδάξουν. Μέσα από την εκδήλωση που ετοίμασε το ΕΠΑΛ με την βοήθεια των καθηγητών τους παρουσίασαν και έθιξαν θέματα επίκαιρα για την εποχή μας. Άρχισαν την εκδήλωσή τους μιλώντας για τον σχολικό εκφοβισμό, γνωστό και ως bullying. Ο σχολικός εκφοβισμός υπάρχει σε πολλές χώρες και όμως όλοι γυρνάμε την πλάτη μας, γιατί δεν έχει συμβεί ακόμα σε εμάς τους ίδιους. Πολλά παιδιά υποφέρουν αλλά και πάλι προτιμάνε να το κρατάνε μέσα τους με αποτέλεσμα πολλοί να δίνουν ένα τέλος στη ζωή τους, συνήθως μικρά παιδιά και έφηβοι που δεν μπορούν να το αντέξουν ψυχολογικά.

Για αυτή τους την εκδήλωση ζήτησαν από σχολεία στο νησί και σε όλη την Ελλάδα να κάνουν κάτι σχετικό για την ημέρα έτσι ώστε να το προσθέσουν στην εκδήλωση. Κάποια σχολεία ανταποκρίθηκαν αμέσως και κάποια παιδιά έγραψαν τραγούδι, ειδικά για την ημέρα και την εκδήλωση. Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει το δικό μας σχολείο, 1ο Γυμνάσιο, το οποίο έφτιαξε ένα πανό κατά του ρατσισμού και το έβαλε στην εκδήλωση.

Πολλά όμορφα βίντεο με μουσική γέμιζαν την εκδήλωση. Όπως επίσης και μερικά βίντεο τα οποία είχαν φτιάξει τα ίδια τα παιδιά. Παρακολουθήσαμε ένα κουκλοθέατρο και στη συνέχεια, στη σκηνή ανέβηκαν παιδιά του νηπιαγωγείου και μας τραγούδησαν. Όπως επίσης όμορφα τραγούδια ακούσαμε και από την χορωδία του 2ου Δημοτικού σχολείου. Τα κορίτσια του ΕΠΑΛ μας παρουσίασαν μια υπέροχη χορογραφία, η οποία απεικόνιζε όσα δεν μπορούμε να πούμε με τις λέξεις.

Η εκδήλωση δεν τελειώνει εδώ. Συνέχισαν θίγοντας ακόμη περισσότερα θέματα -την μετανάστευση, τον φυλετικό ρατσισμό, τον κοινωνικό ρατσισμό όπως επίσης και για τον ρατσισμό με την μορφή του σεξισμού. Ένα ακόμα πολύ ενδιαφέρον θέμα για το οποίο είδαμε είναι η κλειτοριδεκτομή, η γυναικεία περιτομή, η οποία δυστυχώς ακόμα και σήμερα γίνεται σε πολλές χώρες με αποτέλεσμα μικρά ακόμα κορίτσια να υποφέρουν και μερικά καταλήγουν στον θάνατο.

Αυτά ήταν τα καταθλιπτικά και όμως αληθινά γεγονότα της εκδήλωσης.

 

Είχε έρθει η ώρα για χαμόγελο. Πολύ διασκεδαστικό ήταν το θεατρικό το οποίο έδειχνε την καθημερινότητα μιας γυναίκας. Ως γνωστών τρέχουμε όλη μέρα, στο τέλος δεν προλαβαίνουμε και ακούμε την μουρμούρα των ανδρών. Έτσι είναι η ζωή! Το θεατρικό αυτό έκανε πολλούς ανθρώπους να ταυτιστούν με τους ρόλους όπως επίσης και να γελάσουν με την ψυχή τους. Δυστυχώς όμως τις γυναίκες, λίγο πολύ, τις έβγαλαν άχρηστες και στο τέλος δεν έλειψε και το κέρατο. Να τονίσουμε βέβαια πως οι γυναίκες δεν είναι άχρηστες απλά θέλουν να δίνουν στους άνδρες την χαρά του ότι είναι οι κολόνες του σπιτιού. Τέλος την εκδήλωσή τους την έκλεισαν με μια κοπέλα της Γ Λυκείου η οποία μας τραγούδησε με την υπέροχη φωνή της και μας έκανε να ανατριχιάσουμε. Φυσικά από την εκδήλωση δεν θα μπορούσε να λείπει η πλάκα και το γέλιο.

 

Το σημαντικότερο από όλα είναι το μήνυμα που πέρασαν τα παιδιά μέσα από αυτήν την εκδήλωση.! Όλοι είμαστε άνθρωποι και οφείλουμε να σεβόμαστε τον συνάνθρωπό μας ανεξάρτητα από το φύλο, το χρώμα, την καταγωγή, την θρησκεία, τις σεξουαλικές προτιμήσεις και πολλά άλλα.! Όπως επίσης θα πρέπει να βοηθάμε τον συνάνθρωπό μας σε μια δύσκολη κατάσταση αντί να γυρνάμε την πλάτη μας. Αντί να κλείσουμε τα μάτια μας και να προχωρήσουμε σε έναν μονόδρομο στη ζωή μας, πρέπει να ρισκάρουμε και να μιλήσουμε.! Να ακουστεί η φωνή μας δυνατά, σε όλο τον πλανήτη.

"Ενώνουμε τις φωνές μας για να γκρεμίσουμε τα τείχη του ρατσισμού."

 

Ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά και στους καθηγητές του ΕΠΑ.Λ διότι το αποτέλεσμα ήταν απλά φανταστικό. Μπράβο και στα παιδιά του σχολείου μας που εργάστηκαν και έφτιαξαν ένα όμορφο πανό για αυτή τη μέρα, δίνοντας έτσι το παρόν, στηρίζοντας την εκδήλωση αυτή.

Συγχαρητήρια σε όλους και ελπίζω αυτή η ένωση που υπήρχε σήμερα ανάμεσα στους ανθρώπους και αυτό φιλικό κλίμα το οποίο σε συγκινούσε να συνεχίσει να υπάρχει και να κρατήσει για πάντα.

 

Σέια Ντρέου, Γ4 (πρόεδρος του δεκαπενταμελούς του 1ου Γυμνασίου Κω)






ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

ΕΠΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ ΣΕΡΡΩΝ

Οι μαθητές του ΕΠΑΛ Σερρών πήραν μέρος σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα και έφτιαξαν τα δικά τους παραμύθια με ζώα ενώ επιμελήθηκαν και την εικονογράφησή τους!!! 

Δείτε τα εδώ: Παραμύθια



Επίσης, στα πλαίσια πολιτιστικού προγράμματος οργανώσαμε και παρουσιάσαμε την παράσταση "Λυσιστράτη" του Αριστοφάνη. Μάλιστα μαθητές του σχολείου στο τέλος της παράστασης τραγούδησαν ένα τραγούδι για την Ειρήνη που έγραψαν οι ίδιοι.


ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ 

ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ»

  

Μαθητική θεατρική παράσταση

Του ΕΠΑ.Λ ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ

 

 


 

Απρίλιος 2013

 

Θεατρική παράσταση στα πλαίσια πολιτιστικού προγράμματος

γιατί …..

το σχολείο δεν είναι μόνο …. μαθήματα!!


Εν αρχή ην ……

                   …… ο πρόλογος

 

Όσοι μαθητές νομίζανε ότι ήρθαν στο ΕΠΑ.Λ για να μην ξαναδούν μπροστά τους αρχαία και να ξεχάσουν τις τραγωδίες και τις κωμωδίες της αρχαίας ελληνικής λογοτεχνίας που διδάχτηκαν στο γυμνάσιο, το μόνο που τους λέμε είναι ότι:  είναι γελασμένοι!!!

 Πώς επιλέχτηκε το έργο αυτό του Αριστοφάνη να το ανεβάσουμε στη σκηνή του σχολείου μας;

 Στο μάθημα λοιπόν της ιστορίας και μιλώντας για την κλασική Αθήνα, αναφερθήκαμε στη δραματική ποίηση και στους 3 γνωστούς τραγικούς ποιητές της αρχαιότητας, τον Ευριπίδη, τον Σοφοκλή και τον Αισχύλο. Μιλήσαμε και για τον Αριστοφάνη και διαβάσαμε το έργο του τη «Λυσιστράτη» από την εικονογραφημένη σειρά του  Αποστολίδη   .

Και ιδού!! Αβίαστα αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε εμείς τη «Λυσιστράτη» σε μια δική μας διασκευή.

Το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε είναι αντιπλεμικό. Αλλά συγχρόνως θέλουμε να δείξουμε σε όλους πως με τη θέλησή μας, την προσπάθειά μας και την ενεργό δράση μας πολλά μπορούμε να καταφέρουμε ενωμένοι, όπως εξάλλου έκαναν και οι γυναίκες του έργου.

Το πιο μεγάλο στοίχημα στην παράσταση αυτή είναι ότι ανεβαίνει από τα ίδια τα παιδιά. Πάνω από 20 μαθητές, πριν διαλέξουν ρόλους στη σκηνή της ζωής, ανεβαίνουν για λίγο στο σανίδι. Κι έχουν κάτι να μας πουν!

Κι όταν τα φώτα σβήσουν, εμείς, αλλά και τα παιδιά, θα έχουμε μοιραστεί μαζί τη μαγεία του θεάτρου. Και όπως και στα αρχαία χρόνια, θα φύγουμε λιγάκι καλύτεροι από αυτή την παράσταση. Γιατί το θέατρο διδάσκει. Γιατί τα παιδιά μας διδάσκουν.

Το αποτέλεσμα; Θα δείξει! Αυτό που έχει αξία όμως είναι ότι όλοι προσπαθήσαμε και οι μαθητές μας το ευχαριστήθηκαν!

Ηράκλεια, Απρίλιος 20013

 

Με λίγα λόγια ……….

              


Σήμερα μαζευτήκαμε εδώ

Για να σας παρουσιάσουμε ένα μικρό θεατρικό

Μια αρχαία κωμωδία

Του Αριστοφάνη τρομερή δημιουργία.

 

Στην Αθήνα την αρχαία

Παίζαν δράματα σπουδαία.

 

Της δραματικής ποίησης τα είδη τρία:

Η τραγωδία, το σατυρικό δράμα και η κωμωδία.

 

Τι κοινό στοιχείο είχαν και τα 3 αυτά;

Τα διαλογικά τους μέρη και τα χορικά.

 

Οι ήρωές τους υποδύονται ρόλους πολλούς

Αλλά και ο χορός απαγγέλλει στίχους ρυθμικούς.

 

Γνωστοί τραγωδοί της εποχής:

Ο Αισχύλος, ο Ευριπίδης και ο Σοφοκλής.

 

Ξέρετε από πού ξεκινάει η τραγωδία;

Από του θεού Διόνυσου την ιερή λατρεία.

Του θεού Διόνυσου πιστοί

Μεθυσμένοι από το κρασί

Τους τραγοπόδαρους ακολούθους του μιμούνται

Σκηνές από τα τη ζωή του ανακαλούνται.

 

Σήμερα όμως κωμωδία αποφασίσαμε να δείτε

Για να γελάσετε και να ευχαριστηθείτε.

 

Έργα του Αριστοφάνη ξακουστά

Νεφέλες, Σφήκες, Όρνιθες και Ιππείς

Πλούτος, Βάτραχοι Ειρήνη και Αχαρνής.

Μα τη Λυσιστράτη θα σας παίξουμε εμείς.

 

Στης αρχαίας Αθήνας τον καιρό

Την ιστορία μιας γυναίκας θα σας πω

Που με θάρρος και τόλμη προσπαθεί

Του Πελοποννησιακού πολέμου να σταματήσει την ορμή.

 

Θα τα καταφέρει με γυναικεία όπλα ισχυρά

Άραγε να αλλάξει όλων των φιλοπόλεμων τα αγύριστα μυαλά;

 

Και εγένετο θίασος ….  και πρόβες!!

 

  

Καλά, όχι και ότι ήταν εύκολο να ανεβάσουμε την παράσταση!!!

 


 

Και για το τέλος …… ένα αντιπολεμικό τραγούδι σε στίχους και μουσική των μαθητών μας!!!

Οι πόλεμοι μας έκαναν πάλι δυστυχισμένους

Και η θλίψη πάλι άγγιξε όλη τη γη.

Μα εμείς θα καταφέρουμε να φέρουμε ειρήνη

Τον κόσμο να ομορφύνουμε εμείς όλοι μαζί.

 

Θα ενωθούμε όλοι σαν μια γροθιά

Ειρήνη θα προσφέρουμε εμείς παντοτινά.

Χαμόγελα θα φέρουμε ξανά εμείς μαζί

Ειρήνη θα προσφέρουμε παντού σ¨όλη τη γη.

 

Ο πόλεμος δεν πρόσφερε ποτέ την ευτυχία

Παντοτινά μας έδινε μόνο τη δυστυχία

Γι¨αυτό κι εμείς θα βγάλουμε μια δυνατή κραυγή

Ειρήνη θα προσφέρουμε παντού σ όλη τη γη.

 

Θα ενωθούμε όλοι σαν μια γροθιά

Ειρήνη θα προσφέρουμε εμείς παντοτινά.

Χαμόγελα θα φέρουμε ξανά εμείς μαζί

Ειρήνη θα προσφέρουμε παντού σ¨όλη τη γη. (δις)

 

Στίχοι – μουσική: Κατερίνα Χαμάλη

Τραγούδι: Κατερίνα Χαμάλη

                 Γεωργία Χαλάτση

Επιμέλεια μουσικής:: Υγειονομάκης Νίκος, πληροφορικός μεν,  αλλά ……

                                    χωρίς την πολύτιμη βοήθειά του δεν θα τα είχαμε καταφέρει!!!  Και τον ευχαριστούμε αφάνταστα!!!

 

Βέβαια, έπρεπε να γίνουν και ….τα σκηνικά!! Η Ακρόπολη!!

 


Και ιδού οι ….. ηθοποιοί μας!!

Οι άντρες μαςγέροι και νέοιΑθηναίοι και Σπαρτιάτες:

 

  • Άγγος Γιώργος, γέρος
  • Καλλίνικος, γέρος
  • Καναβάς Θανάσης, γέρος
  • Αγγελάκης Σάκης, γέρος
  • Δουλγκέρης Λάζαρος, στρατηγός
  • Μπατιωτάκης Χαράλαμπος, στρατηγός
  • Παπαδόπουλος Λευτέρης, Πρόβουλος
  • Λένγκου Παναγιώτης, Κινησίας
  • Κοταμπάσης Θοδωρής, Αθηναίος στρατιώτης
  • Λύκος Δημήτρης, Σπαρτιάτης στρατιώτης
  • Μπακάλης Γιώργος, Σπαρτιάτης στρατιώτης

Οι γενναίες γυναίκες μαςΑθηναίες και Σπαρτιάτισσες:

 

  • Χαϊμανατζή Νατάσα, Λυσιστράτη
  • Καντίδου Βίκυ, Κλεονίκη
  • Άγγου Χαρούλα, Μυρίνη
  • Λίτσα, Λαμπιτώ
  • Χαμάλη Κατερίνα, Αθηναία
  • Τσιφτσή Πετρούλα, Αθηναία
  • Πάντιου Μαρία-Τσαμπίκα, Αθηναία
  • Τσουντουράκη Παυλίνα, Σπαρτιάτισσα
  • Δελόγλου Βασιλική, Σπαρτιάτισσα

 Υπεύθυνη προγράμματος ….. και όχι μόνο:

Εκουτσίδου Σταυρούλα, φιλόλογος

 

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τους:

Υγειονομάκης Νίκος, πληροφορικός (καλά που κάποιος ήξερε και από μουσική!!)

Κόρακα Δέσποινα, αγγλικών

Μελισσανίδου Ελισάβετ, μαθηματικός (γιατί βοήθησε να μπει μια τάξη στις πρόβες!!)



 

















Σχολική χρονιά 2009-2010 - Γυμνάσιο με Λ.Τ. Ραπτόπουλου Ευρυτανίας

Στα πλαίσια 2 πολιτιστικών προγραμμάτων προχωρήσαμε με τους μαθητές του Γυμνασίου με Λ.Τ. Ραπτόπουλου Ευρυτανίας στην έκδοση σχολικής εφημερίδας.

Επίσης, οργανώσαμε και παρουσιάσαμε στην πλατεία του χωριού την παράσταση "Γιατρός με το στανιό" του Μολιέρου.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου